Általános Szerződési Feltételek:
Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.
Üdvözöljük az online elérhető web-áruházunkban!
Kérjük, hogy ha szolgáltatásunkat igénybe kívánja venni, vagy vásárolni kíván tőlünk, úgy a jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) a megrendelése előtt figyelmesen olvassa el, és fogadja el az esetben, ha egyetért vele. Tájékoztatjuk, hogy ha a jelen ÁSZF-et elfogadja, úgy azzal kinyilvánítja, hogy annak rendelkezéseit önmagára nézve kötelezően elismeri és elfogadja, valamint tudomásul veszi, hogy köteles a vásárlás során annak rendelkezéseit betartani. A jelen ÁSZF a Wunderlich Borászati Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.jbb.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásait igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Szolgáltató Adatai:
- Név: Wunderlich Borászati Kft.
- Székhely és levelezési cím: 7773 Villány, Baross Gábor u 108.
- Ügyfélszolgálat: lásd bővebben 1.7
- Telefonszáma: +36 (23) 502-110
- Faxszám: +36 (23) 502-111
- E-mail cím: onlinerendeles@jbb.hu
- Cégjegyzékszám: 02-09-069637
- Adószám: 13344087-2-02
- Honlap: http://www.jbb.hu
- Számlaszám: 11600006-00000000-85357635 (Erste bank Forint számla)
- Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.jbb.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Felek között létrejövő szerződést– a szerződés kötelező érvényű jogszabályi rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Feleket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőt, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
1.2. A webáruházunkban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3. A szolgáltatásaink jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
1.4. A megrendelés leadását a szerződés után, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül lehet módosítani, illetve lemondani. Erre telefonon vagy elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásáról magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet a Szolgáltató iktatott, és annak létrejötte után 5 évig őriz.
1.5. A Felek között létrejövő és a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve magyar.
1.6. A szerződés az alábbi jogszabályokra vonatkozik:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
- 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztói és vállalkozási szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;
- a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezései.
1.7. Ügyfélszolgálat:
Jammertal Látogatóközpont – Villány
Ügyfélszolgálati iroda címe: 7773 Villány, Baross Gábor u. 106.
Telefon: (+36 72) 592 800
Fax: (+36 72) 592 819
Polgár Kata
Mobil: +36 30 857 9212
E-mail: polgar.kata@jbb.hu
Bortrezor Tagsági Kör Ügyintézés, Események Szervezése, Helyfoglalás, Borvásárlás
Kereskedelem és Marketing – Budaörs
Kereskedelmi iroda címe: 2040 Budaörs, Gyár Utca 2.
Postacím: 2058 Budaörs, Postafiók 63.
Telefon: +36 23 502-110
Fax: +36 23 502-111
E-mail: onlinerendeles@jbb.hu
Nagykereskedés, Logisztika, Export, Marketing, Borvásárlás
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje : hétfőtől csütörtökig: 8.30-15.00, péntek: 08.00-14.00
1.8. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1.9. A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályok keretei között módosíthatja. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlása előtt olvassa el. Az ÁSZF esetleges módosítása a Weboldalon keletkezéstől érvényes, azonban az esetleges módosítások a már korábban létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
- Regisztráció
2.1. A webáruházunkban történő vásárlás nem kötött regisztrációhoz.
- Megrendelés
3.1. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatos kérdése merül fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Amennyiben a Weboldalon szereplő áru minőségével, alapvető tulajdonságával kapcsolatban több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, amelynek adatait és elérhetőségét az 1.7 pontban találja.
3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg. Az árak forintban értendők, valamint tartalmazzák a 27%-os Általános Forgalmi Adót. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartja a Szolgáltató. Az ár módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép fel. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
3.3. Online banki fizetés kezdeményezése és az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele között bekövetkező árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetés biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt a következő lehetséges.
3.4. Előfordulhat, hogy – pl. hiba miatt – hibás ár kerül feltüntetésre a honlapon a Szolgáltató minden technikai gondossága ellenére. Ez esetben a Szolgáltatónak a megrendelést (az Ügyfél ajánlatát) a hibás áron nem áll módjában elfogadni, és nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a Felek között. Ha az Ügyfél hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt visszaigazolja, ez azonban nem az ajánlat elfogadásának minősül a Szolgáltató részéről. Hibás áron tett ajánlattétel esetén az a Szolgáltató fel fogja hívni, majd tájékoztatni a helyes árról, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Az Ügyfél a hibás ár helyett a Szolgáltató által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a Felek között. Ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére a szállítás költségéről, különös tekintettel a láthatóan téves, pl. a közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft- vagy „1” Ft-os árral, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron szállítást. Ebben az esetben az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.
3.5. Megrendeléseket kizárólag Magyarország területéről fogadunk, és kizárólag Magyarország területére vállaljuk a szállítást. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölti ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltató az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem vállal.
Megrendelés feladására a Kosárban van lehetőség. Az Ügyfél az egyes termékekre kattintva, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gombra kattintva teheti Kosarába a termékeket. A Kosár tartalmát a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintva lehet módosítani. Itt megadható az egyes termékek mennyisége, illetve a Kosár tartalma is itt törölhető („Kosár kiürítése”). Az Ügyfél az általa megrendelésre kerülő termékek átvételét ezen a felületen választhatja ki. Három módot választhat: a terméket/ket személyesen átveheti illetőleg saját JBB Futárszolgálatunkkal kiszállíthatjuk az általa megadott szállítási címre valamint csomag automatába is kérheti. Ezt követően, ha az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább a fizetéshez” feliratra kattintva adhatja le rendelését. Ezt követően meg tudja adni a számlázási és szállítási adatokat. Eközben az alábbi adatokat vettük fel az Ügyféltől:
– Számlázási adatok: Neve, Vezetékneve, Ország, város, irányítószám, utcanév, házszám, email cím, telefonszáma. Továbbá, ha megadna más szállítási címet is, azt itt teheti meg. Ha egyéb kérése lenne felénk, úgy a „Megjegyzés” rovatban írhatja le. Ha minden szükséges adatot kittöltött és kiválasztotta az átvételi módot, ellenőrizheti a kosár tartalmát, majd kiválaszthatja hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét.
Tájékoztatjuk, hogy fizetési módként választhat utánvétes fizetést, amely készpénzben vagy bankkártyával történik az átvételkor, vagy előre fizetés esetén online bankkártyás fizetést (SimplePay) vagy megrendelés beérkezését követő E-mailen megküldött számla ellenében előre utalást vagy bankszámlára való banki befizetést.
Amennyiben megrendeléskor utánvétes fizetési módot választott, de ezt szeretné módosítani, akkor lehetőség van a megrendelést követően, de még a kiszállítás előtt online fizetési link segítségével online bankkártyás fizetésre (SimplePay) vagy E-mailen megküldött számla ellenében előre utalásra vagy bankszámlára való banki befizetésre. Ez esetben kérjük, keresse meg Ügyfélszolgálatunkat (elérhetőségeinket az 1.7. pontban találja).
A megrendelés feladására, a „Megrendelés elküldése” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés leadása tehát a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Amennyiben előre fizetést választott és bankkártyával történő fizetéssel kívánja egyenlíteni a számlát át lesz irányítva az online fizetési felületre. (SimplePay)
Utánvétes fizetés esetén az utánvét költsége 50 000 Ft-ig 800 Ft, 100 000 Ft-ig 1 200 Ft, 200 000 Ft-ig 2 000 Ft, 300 000 Ft-ig 3 000 Ft.
Ezt követően el kell fogadnia a jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót.
- Adatbeviteli hibák javítása és megfelelő adatok valóságáért
4.1. Az Ügyfélnek a Megrendelés bármely szakaszában a megrendelést a Szolgáltató részére elküldéséig bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintva). A megrendelés véglegesítése előtt bármikor lehetősége van az Ügyfélnek az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a visszalépéssel az előző oldalra paranccsal akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha az Ügyfél már a következő oldalra lépett). Az Ügyfél által megadott adatok pontosan felvitele az Ügyfél felelősségére, mivel ezen adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék az Ügyfél részére. A megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az Ügyfél hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárt és költséget az Ügyfélre hárítani. Az Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján a teljesítésért a felelősségét elutasítja. Tájékoztatjuk, hogy a helytelenül megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja és meggátolhatja Felek között kötendő szerződés létrejöttét.
4.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémákért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé teszi. A regisztráció során rögzített adatok módosítása, valamint a Személyes adatok módosítására bejelentkezés után, a beállítások linkjére kattintva elérhető Személyes adatok menüpontban van lehetőség. Itt az aktív megrendelések adatait is érintheti. A Szolgáltatót az Ügyfél által regisztrált adatok az Ügyfél általi módosításból eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján azonnal visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az:
– az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során használt adatokat (pl. számlázási és szállítási információk);
– A rendelés azonosítóját,
– A rendelés dátumát;
– A termékek mennyiségét;
– A termék árát;
– Szállítási költséget;
– Fizetendő végösszeget.
Ezen visszaigazoló email tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése megérkezett hozzánk.
5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis 48 órán belül nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.
5.3. Ha az Ügyfél a megrendelését már elküldte a Szolgáltató részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, 1 napon belül kell azt jeleznie a Szolgáltató felé az Ügyfélszolgálat menüpontban elérhető elérhetőségek egyikén.
- Szállítási és fizetési feltételek
6.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével (JBB Futárszolgálat), szállítja házhoz. A Szolgáltató 30 000,-Ft összegű vásárlás felett a megrendelést Magyarország területén ingyenesen kiszállítja.
30 000,-Ft rendelési érték alatt az Ügyfél az alábbi szállítási lehetőségek közül választhat:
- Magyar Posta (6 palackig ) – Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve (kérjük a megjegyzést adja meg hova kéri a csomagot): 990,- Ft *
- Magyar Posta (6 palackig) 0-10 kg-ig házhozszállítással: 1 990,- Ft *
*ezek a díjak nem foglalják magukba a „Törékeny” szolgáltatást, erre a Magyar Posta külön díjszabása érvényes.
Ezt a szállítási módot „Törékeny” szolgáltatással kívánja igénybe venni, kérjük vegye fel az Ügyfélszolgálatunkkal.
- JBB futárszolgálat: 2 750,- Ft (tartalmazza a Törékeny szolgáltatást)
A kiszállítási díjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a kiszállítási díj a megrendelés összesítő képernyőn, a számlán és a visszaigazoló e-mailben is feltüntetésre kerül. Ha egy Ügytől azonos napon több megrendelés érkezik, ezek külön házhoz szállítási díja egybevonható. Ezt az Ügyfél a második rendelés leadásakor kérheti és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség. A Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, azonban a már elindított csomagok utólagos összevonására már nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj megváltoztatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép fel. A módosítás a már megrendelt termékek szállítási díját nem befolyásolja. Nagyméretű gépek, tartályok stb. kiszállítása értékhatártól függetlenül minden esetben külön díjszabás szerint kerül elszámolásra.
6.2. A megrendelt termékeket előzetes jelzés alapján az Ügyfél személyesen is átveheti a telephelyeinket:
- Jammertal Látogatóközpont – Villány
7773 Villány, Baross Gábor u. 106.
- Kereskedelem és Marketing – Budaörs
2040 Budaörs, Gyár utca 2.
6.3. Szállítási határidő: A Szolgáltató Budapest és környékén a kiszállítást a megrendelés elfogadásától 72 órán belül, míg Magyarország más területére, településeire 5-8 munkanapon belül vállalja.
- Elállás jog
A fogyasztó vevőt megillető elállási jog
A fogyasztó fogalma : a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4. -a. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga, így a 7. fejezetben foglaltak kizárólag a fogyasztókra vonatkoznak.
A fogyasztó jogosult a termék adásvételére vonatkozó szerződést
- a) a terméknek,
- b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára adott terméknek,
- c) ha a termék meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgálni, az első Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolt elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhassa elállási jogát.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jogot, ha az átadást követően a fogyasztó a terméket felbontotta.
7.1. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával él, elállási szándékáról nyilatkozatát (minta: lásd lejjebb) köteles eljuttatni (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségre. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elállási nyilatkozatát elküldi a Szolgáltató részére.
************
Nyilatkozat-minta elálláshoz
Címzett: Wunderlich Borászati Kft.
Cím: 7773 Villány, Baross Gábor u. 108.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ……………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve:…………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:…………………………………………………………………………………
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (amennyiben kéri, hogy a vételárat banki átutalás útján fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (papír alapon tett nyilatkozat esetén) ………………………….
Kelt……………………………………
************
7.1.2. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül (akár a 14. napon) elküldi a fentebb megjelölt lehetőségeket (elektronikus, postai, fax) egyikén. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát az e fejezetben foglalt rendelkezések szerint gyakorolta.
7.1.3. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailt vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail elküldési dátumát, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
7.1.4. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni, az elállási jogának gyakorlásával egyidejűleg, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 3 napon belül.
7.1.5.A határidő betartott, ha Fogyasztó a 14 nap letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.1.6. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmi más költség nem terheli.
7.1.7. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől, vagy az elállásról való megszerzésétől 14 napon belül, a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített összes ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállítási módért fizetett fuvarozási) költséget is. A Szoláltatónak a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettsége. Ha a Fogyasztó a nem a legkedvezőbb szállítási módot választotta, az általános szállítási díjtételek feletti többköltségeket a Fogyasztó köteles viselni. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
7.1.8. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámszám vagy postai cím miatti késedelemért a Szolgáltatót semmilyen felelősségnem terheli.
7.1.9. Fogyasztó csak akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat következett be.
7.1.10. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
7.1.11. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve jelentős költségeknek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
7.1.12. A Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Fogyasztó nem tudja gyakorolni elállási jogát, a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) foglalt esetben. Különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetekben: „olyan nem előre gyártott termék esetében, amely a fogyasztói utasítás alapján kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyre a fogyasztó személyre követő szabata van”;
- Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
8.1. Jótállás
8.1.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozó Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jótállási kötelezettség nem terheli a termékek – borok – jellegére tekintettel és jótállást nem vállal.
8.2. Kellékszavatosság
Olyan szerződés alapján, amelyben a Felek kölcsönös szolgáltatásokkal rendelkeznek, a kötelezett a hiba teljességért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget jelentene, figyelembe véve a jogosult szerinti képviselet értékét, a megfelelő súlynak és a kellékszavatossági jognak. Ha érdekkérelmet; vagy az ellenszolgáltatással arányos leszállítását igényel, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalja, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke áll fenn. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a tulajdonságra és a jogosult által elvárható rendeltetésre figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekei szerint kell elvégezni. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés indokolt volt. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlési késedelméből eredő kárért a jogosult a felelős. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától egy év alatt évül el.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztói kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; azonban egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Ha a szerződés alapján szerződést kötött dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától öt év alatt évül el. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült. A szavatossági igényt a szolgáltatónak a dolog minden olyan hibájáért érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt határidő előtt a hibát előidézte. Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – minden egyes részére érvényesíti, a szavatossági igény a dolog részeire nem érvényesítettnek tekintendő. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezett terhelik.
Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása (pl.: nem megfelelő tárolás) is közrejátszott, a szavatossági kötelezettségek teljesítésével felmerülő költségek közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezik, vagy e tekintetben köteles tájékoztatási kötelezettségének eleget tenni.
8.3. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak megfelelő Ügyfél – választása szerint – az 8.2. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Az Ügyfelet illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, azonban nem párhuzamosan érvényesítsen. A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. Egy termék akkor hibás, ha az adott termék, nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelménynek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalombahozatalától számított két éven belül érvényesítheti. Ezen határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak elegendő egy okot bizonyítania.
- Felelősség
Az Ügyfél a Weboldalunkat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállalja a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondokkal vagy bűncselekménnyel, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően a felelősséget.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles, és közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles, jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A jelen ÁSZF-ben meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatán túl, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használható fel vagy hasznosítható.
- Jogérvényesítési lehetőségek
10.1. Panaszügyintézés
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vásárlói ügyfélszolgálat:
Jammertal Látogatóközpont – Villány
Ügyfélszolgálati iroda címe: 7773 Villány, Baross Gábor u. 106.
Telefon: (+36 72) 592 800
Fax: (+36 72) 592 819
Polgár Kata
Mobil: +36 30 857 9212
E-mail: polgar.kata@jbb.hu
Bortrezor Tagsági Kör Ügyintézés, Események Szervezése, Helyfoglalás, Borvásárlás
Kereskedelem és Marketing – Budaörs
Kereskedelmi iroda címe: 2040 Budaörs, Gyár Utca 2.
Postacím: 2058 Budaörs, Postafiók 63.
Telefon: +36 23 502-110
Fax: +36 23 502-111
E-mail: rendeles@jbb.hu
Nagykereskedés, Logisztika, Export, Marketing, Borvásárlás
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje : hétfőtől csütörtökig: 8.30-15.00, péntek:08.00-14.00
Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogást a 10.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, ha a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát helyben az Ügyfélnek átadja. Telefonon közölt szóbeli panasz esetén a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követő harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A Szolgáltató az Ügyfél által szóban, vagy telefonos úton előterjesztett kifogásokat a 10.1. pontban elérhető közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon: hétfőtől csütörtökig: 8.30-15.00, péntek:08.00-14.00 fogadja.
10.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Ha a Szolgáltató és az Ügyfél esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre az Ügyfél számára:
– Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató mindegyik üzletében elérhető.
Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
- Panasztétel a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál. Ha Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei:
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, Pf. 20.
Internetes elérhetőség: www.nfh.hu
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Fax: +36 1 210 4677
- Békéltető testület. A minőségével, a biztonságosság és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés ügyvédi eljárás keretében a Szolgáltató székhelye szerint illetékes kamara mellett működő békéltető testületnél is eldőlhet. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősülnek a törvény szerinti civil szervezetek, egyházak, társasházak, lakásszövetkezetek, mikro-, kis- és középvállalkozások is, valamint az aki árut vesz, rendel, kap, használ, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Villány, 2025.07.01